Planlægningsproces for at opbygge effektive forvaltningssystemer: fase II

Første del af serien:

Næste uge: udvikling

Har du nogensinde haft mulighed for at se en stor bygning? Den daglige fremskridt fra fundament til øverste etage er virkelig fantastisk, og hvis du ligesom mig, du spekulerer på, “hvordan er det hele ske?” Svaret: det tager en masse planlægning.

Planlægning af fase

En kompleks konstruktion job kræver klart planlægning i ulidelig detalje at orkestrere materialer og arbejdskraft. Utilstrækkelig planlægning kan resultere i affald, forsinkelser og en sjuskede slutproduktet.

Opbygning af et effektivt forvaltningssystem er lige så afhængige af udførelse af en stærk planlægningsfasen. Denne artikel er andet af fem, der beskriver, hvordan man opbygger et sådant system i din organisation.

Skriftlige procedurer

Planlægningsfasen er velsagtens det mest vigtige skridt i et storstilet projekt. Hvis du undlader at planlægge ordentligt, vil alt andet sandsynligt følge denne fiasko.

Ligesom en konstruktion kontrahenten ikke ville turde begynde bestilling af materialer eller dunkende neglene uden en plan, skal din virksomhed undgå flytter sig for hurtigt ind i de faktiske udviklingsfasen for at skrive procedurer, der er grundlaget for et effektivt forvaltningssystem.

Business vurdering

Brug konstruktion analogien, er det første skridt typisk en undersøgelse af det stykke jord til at konstruere din bygning. Du vil undersøge sådanne betingelser som utilities, veje, ejendom grade og jord. I et management system udviklingsprojekt kalder vi dette trin en analyse af KOMPETENCEKLØFT, fordi det artikulerer hvad “hul” mellem nuværende virkelighed i din organisation og dine erklærede mål. Huske, at de mål og målbare effektivitet kriterier blev etableret i fase I-Discovery.

Resultaterne af en analyse af kompetencekløft bruges som input til at producere en projektplan.

Planlægning af projektet

Project planlægger detaljer, materialer og værktøjer, der vil hjælpe forvaltning kontrol af projektet sat budgetter og tidsplaner. De fleste af os er bekendt med de komponenter, der er nødvendige for at gennemføre konverteringen af en nøgne stykke jord i arkitektens vision: tegninger, bud, tilladelser, kontrakter, arbejdsordrer og inspektioner. Men hvad der kræves for at udvikle et ledelsessystem?

Din projektplanlægningsfasen omfatter producerer disse komponenter, der vil meget lette udviklingen og gennemførelsen faser (III og IV, henholdsvis) og gøre for en overordnet set solid struktur:

Projektet roller og ansvar

Organisationsdiagram

Aktiviteter, ressourcer, datoer

Anmeldelser struktur

Statusrapporter

Dokumentet kontrol og format

Processen kort

Overholdelseskrav

Uddannelse, implementering, test og revision planer

Anmeld procesoversigten

Før jeg slutter fasen for planlægning, gennemført en undersøgelse af hver komponent med vægt på processen kort og effektivitet kriterier til at sikre tilpasningen til identificerede organisatoriske mål. Denne kontrol vil hjælpe med at fjerne projektet drift i de kommende faser.

Planlægning af fase tager fra 2-4 uger.

2 betragtning angående “Planlægningsproces for at opbygge effektive forvaltningssystemer: fase II”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *